Historia Brery 2005 – 2010
HISTORIA BRERY 2005 – 2010

2002
Brera Concept
Samochód koncepcyjny Alfa Romeo Brera powstały we współpracy firmy Italdesign i Giorgetto Giugiaro. Więcej o projekcie na stronie ItalDesign Giugiaro: italdesign.it
2007
Pierwsze zmiany
W 2007 roku podniesiono moc silnika 2,4 JTDM do 210 KM.
Przeprowadzono także modernizację wnętrza: siedzenia i konsola centralna uległy zmianie. Dotychczasowa czerwono /beżowa i niebiesko / pomarańczowa deska rozdzielcza nie były już dostępne. Konsola centralna ciemno szara. Silnik 3.2 V6 JTS jest teraz dostępny także z napędem tylko na przód (FWD). Skóra została zastąpiona przez Poltrona Frau – Pelle Frau.
2008
Nowe silniki i kolejne zmiany
Sierpień / grudzień 2008 roku to kolejne małe zmiany: wprowadzono bardziej ergonomiczne kierownice oraz topową wersję TI. Do gamy dołączyły nowe silniki: 1750 TBi 200 KM oraz 2.0 JTDM 170KM. Moc Spider’a 2,4 JTDM wzrosła do 214 KM.
2010
Zakończenie produkcji
Przełom października i listopada 2010 roku to zakończenie produkcji modelu Brera i Spider. Z taśmy produkcyjnej zjechało w sumie 34 024 sztuk (w tym Brera 21 786 sztuk / Spider 12 238 sztuk).