Brera: Wyprzedziła epokę (archiwum z 06.03.2009 pasjonat.wordpress.com)
Artykuł pochodzi z MultiBloga i został opublikowany przez blogera AK dnia 6 Marca 2009 o 20:26: http://pasjonat.wordpress.com/2009/03/06/brera-wyprzedzila-epoke/
Samo słowo Brera wymawiane przez rodowitego Włocha powoduję ciarki na całej skórze. Piękna nazwa, piękny design, piękna technologia.
PIERWSZY DOTYK
Brera rozpieszcza od pierwszego kontaktu, gdy wsiadamy do kabiny wydaję nam się, że jesteśmy w raju: piękne wykończenie, nawet w wersji podstawowej, wszystkie zegary patrzą na nas z wielkiego kokpitu, nobilitując kierowcę. Przyglądałem się dokładnie wnętrzu Brery i muszę powiedzieć, że poza małym szczegółem, popielniczką pomiędzy przednimi siedzeniami, wszystko jest świetnie wykonane i zachowuje charakter cuoresportivo znany z innych modeli marki. Samochód wygląda z zewnątrz jakby posiadał co najmniej 500 KM.
ODPALAMY
Wciskamy przycisk START i rozbrzmiewa całkiem przyjemny dźwięk diesla 2,4. Jako, że jestem audiofilem, nie mogę pozostać obojętny wobec wrażeń akustycznych we wnętrzu. Dźwięk generowany przez silnik jest zbliżony do silnika benzynowego, natomiast przy wysokich obrotach prezentuję ciekawą chrypkę, nawiązującą do jednostek benzynowych w innych modelach Alf. Silniki benzynowe z pod znaku Alfy, to jednak temat na inny artykuł.
Podczas jazdy próbowałem sprawdzić jak spisuje się silnik: ma niesamowite przyspieszenie, 210 KM mimo że silnik nie został jeszcze przetarty w testowanym egzemplarzu, sprawia wrażenia jakby przesuwał piękną bryłę Włoszki z prędkością nieznaną z innych diesli. Jedyną różnicą w porównaniu z wersją benzynową jest konieczność wcześniejszej zmiany biegów. Nie jest to jednak uciążliwe, ponieważ samochód nie szarpie, precyzyjnie i szybko zmienia przełożenia. Żałuję tylko, że nie jadę Alfą Spider, czyli Brerą w wersji cabrio.
PODSUMOWANIE
Studiując poczynania konkurencji w segmencie pięknych coupe, muszę stwierdzić, że jedynie Alfa Brera może spełnić marzenia kierowców, którzy marzą o Porsche lub Ferrari. Słyszałem nawet, że wg. niektórych Brera prowadzi się lepiej niż Carrera. Może ta opinia jest przesadzona, można powiedzieć: inna liga, ale na pewno Brera, to jeden z najlepiej prowadzących się samochodów zaplecza Superaut. Brakuje tylko silnika V8 od Maserati o pojemności 4,2 litra i mocy 470 KM, wtedy nikt nie zarzuciłby Alfie, że nie prezentuje osiągów zgodnych z przepięknym wyglądem.
- Brera oferowana jest z trzema silnikami:
2,2 JTS o mocy 185 KM
2,4 JTDM o mocy 210 KM
3,2 JTS o mocy 260 KM - W niedalekiej przyszłości planowane jest wprowadzenie na rynek Brery GTA z silnikiem V8 o mocy 470 KM
- Auto uzyskało prestiżowy tytuł Najpiękniejszego Samochodu Roku 2003
- Brera w opcji posiada system audio zbliżony do tego, który nagłaśnia Kaplicę Sekstyńską w Watykanie, oczywiście o zmniejszonej mocy.
- Design Brery został zaprojektowany przez Giorgetto Giugiaro, który otrzymał tytuł projektanta XX wieku.
- W Brerze zainaugurował nowy system Q2, który imituje napęd z mechanizmem różnicowym i Q4, który stanowi nową technologię w napędzie na cztery koła.