BRERA – ESENCJA ALFY.

„Zapewne każdy miłośnik Alfy słyszał o modelu Brera. To piękne, sportowe coupé , które jeszcze jako samochód koncepcyjny stało się legendą, zostało okrzyknięte dziełem sztuki, wzbudziło tak powszechny zachwyt, że Alfa Romeo podjęła decyzję o jego seryjnej produkcji.”  ilQuadrifoglio (luty 2006)

Historia Brery 2005 – 2010

HISTORIA BRERY 2005 – 2010

Zakończenie produkcji
Zakończenie produkcji

Przełom października i listopada 2010 roku to zakończenie produkcji modelu Brera i Spider. Z taśmy produkcyjnej zjechało w sumie 34 024 sztuk (w tym Brera 21 786 sztuk / Spider 12 238 sztuk).

Wersja Italia Independent
Wersja Italia Independent

Wartym odnotowania jest fakt, że we wrześniu 2009 roku Alfa Romeo wydała limitowaną edycję Brery – Italia Independent. Wyprodukowano tylko 900 sztuk.

Nowe silniki i kolejne zmiany
Nowe silniki i kolejne zmiany

Sierpień / grudzień 2008 roku to kolejne małe zmiany: wprowadzono bardziej ergonomiczne kierownice oraz topową wersję TI. Do gamy dołączyły nowe silniki: 1750 TBi 200 KM oraz 2.0 JTDM 170KM. Moc Spider’a 2,4 JTDM wzrosła do 214 KM.

Pierwsze zmiany
Pierwsze zmiany

W 2007 roku podniesiono moc silnika 2,4 JTDM do 210 KM. Przeprowadzono także modernizację wnętrza: siedzenia i konsola centralna uległy zmianie. Dotychczasowa czerwono /beżowa i niebiesko / pomarańczowa deska rozdzielcza nie były już dostępne. Konsola centralna ciemno szara. Silnik 3.2 V6 JTS jest teraz dostępny także z napędem tylko na przód

Wersja Spider
Wersja Spider

W 2006 roku do Coupe dołącza wersja Spider

Rozpoczęcie produkcji
Rozpoczęcie produkcji

W listopadzie 2005 rozpoczyna się produkcja Brery w San Giorgio Canavese (Pininfarina). Dostępne są tylko dwie wersje wyposażenia: Medio i Sky View.

Brera Concept
Brera Concept

Samochód koncepcyjny Alfa Romeo Brera powstały we współpracy firmy Italdesign i Giorgetto Giugiaro. Więcej o projekcie na stronie ItalDesign Giugiaro: italdesign.it